Rampgebied - Reisverslag uit Nuneaton, Verenigd Koninkrijk van hyacint - WaarBenJij.nu Rampgebied - Reisverslag uit Nuneaton, Verenigd Koninkrijk van hyacint - WaarBenJij.nu

Rampgebied

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Nuneaton

Dag mensen,

Een lief initiatief van één van jullie doet centen op mijn rekening binnenrollen. Dat is geweldig, dank!

Ik zal het allemaal bezorgen bij het team dat ergens volgende week vertrekt naar het rampgebied. Ik bestem het voor de plaatselijke bevolking (niet voor de reiskosten van degenen, die gaan). Omdat ik wat vragen heb gekregen hoe dat werkt geef ik jullie de plannen, zodat jullie weten wat ermee gebeurt.

Er gaan waarschijnlijk 7 mensen van deze basis, waaronder 1 van het land zelf. Er voegen waarschijnlijk nog 4 mensen van een andere basis in.
Het plan is om eerst naar de stad te vliegen, waar we van de zomer 2 maanden hebben gewerkt (niet geraakt). De basis daar is al bezig met voorbereiden. Het plan is om met een aantal van de locale vrijwilligers, waar we van de zomer ook mee gewerkt hebben (o.a. voor vertaling) naar het rampgebied te trekken. En met 15 locale kerkleiders.

Ter plaatse zullen er inkopen worden gedaan, voor zover het budget dat toelaat. Er gaan dus geen transporten van materialen van hier naar daar; dat is goedkoper. De hoop is nu op een pakket voor 1000 gezinnen te voorzien van eten voor 1 week, 1 Bijbel in de eigen taal, 1 deken. Als er meer geld binnenkomt dan de raming hiervoor, dan wordt dit uitgebreid met een matras en een soort overdekking van 5 meter zeil (het is daar of geweldig heet of het stort van de regen).

Het hoofddoel van de reis is pastorale/emotionele steun verlenen en mensen proberen te verbinden met elkaar en met plaatselijke pastoren/ondersteuners, zodat die hulp ook voorgezet wordt.

Ik wens jullie een goeie nacht!



  • 09 December 2013 - 13:16

    Marjanne:

    Ha Lyd!
    Weer even heerlijk bijgelezen. Blijf schrijven. Ik heb me nu ook - eindelijk - aangemeld dat ik bericht krijg als je iets post. Mijn, ons gebed is met jou.. goedheiligvrouw.. met een knipoog. Jij snapt het!
    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 26180

Voorgaande reizen:

06 Juli 2016 - 31 Augustus 2018

Naar de Veluwe

01 April 2014 - 25 Augustus 2014

Training om te trainen

27 September 2013 - 31 Januari 2014

Bergen beklimmen

Landen bezocht: