Bijna 1 hoofdstuk af - Reisverslag uit Nuneaton, Verenigd Koninkrijk van hyacint - WaarBenJij.nu Bijna 1 hoofdstuk af - Reisverslag uit Nuneaton, Verenigd Koninkrijk van hyacint - WaarBenJij.nu

Bijna 1 hoofdstuk af

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Nuneaton

Nog 1 week en de eerste termijn zit erop. Mattheus – een van de grotere boeken, dus maar 1. We hebben ook een dag korter dan normaal, want ook de stafleden krijgen welverdiend vakantie.

Afgelopen zaterdagavond hebben we een test gedaan op onze observatiekunsten; enkele jaren geleden is er een “murder mystery” gemaakt in het huis voor fondsenwerving voor het pand. Een heuse detective. Zoals ik soort vermoedde vallen er geen doden… maar er is wel een crimineel en zowaar – ons detectivebureau (een Engelsman M., een Indiër B. en ondergetekende L.) “whostoBLaMe” won de prijs (nog 3 andere “bureaus”). En ik won de prijs voor best verklede detective (Miss Marple – ik heb de hele avond mijn best gedaan op een handwerkje, dat was ik duidelijk verleerd sinds de lagere school), maar… het moet gezegd worden dat er maar 1 andere zich had toegetakeld. De avond ervoor waren er meer en won er een prachtig aangeklede dikbuikige heer (jonge meid).

Zaterdagmorgen hebben we onze enige schriftelijke toets gemaakt. Algemene achtergronden Nieuwe Testament. Inmiddels ben ik een beetje “interpretatiemoe”, ik was niet opgeschoten – gecombineerd met de test en de detective liep ik over de deadline voor de tweede keer in het semester …. half uur te laat ingeleverd. Die deadline is overigens bijzonder prettig. Het helpt om iedere week vers te beginnen, zonder werk van de vorige week mee te slepen.

Ondertussen ben ik er ook achter gekomen dat ik door “te schoon te zijn” de grote afwasmachine aan het mollen was… Britten zijn theedrinkers, donkere thee met melk. Ze laten vaak het zakje gewoon in de kom zitten om de thee zo zwart mogelijk te krijgen – de kommen slaan daardoor heel erg aan. Je hoort je kom uit te schrobben, maar ja, hoeveel mensen doen dat. Dus 2x in de week stond ik al die mokken uit te schrobben voordat ik ze voor de hygiëne spoeling (kort en heet) in de machine deed. Wat blijkt – als ik niet voorspoel, gaat dat beetje sop per mok door de enorme hitte en hoge druk aan het vermenigvuldigen. Afgelopen week had ik veel vaat vanwege een feestje de vorige dat en na een stuk of 6 sessie begon het apparaat werkelijk over te bulderen van een witte wolk sop, ik moest erin tasten naar het dienblad met vaatwerk (86 graden….) en vervolgens alles afdrogen, want zo kon ik het niet wegzetten. Ik dacht dat er iets met de instelling fout was…. Ik naar de “bazin van de keuken”. Zij vroeg zich al af waarom in dit seizoen de machine witte aanslag kreeg….. We zijn erachter dat het mijn Hollandse idee van reinheid is ...

Gisterenavond is het team uit de Filippijnen teruggekomen. Ze zijn heel en ik denk dat ze een goeie tijd hebben gehad. Morgen krijgen we verslag.

Ik zie uit naar een paar dagen “gewoon Holland”, geen strak schema, geen communie-leven. Wie weet komen we elkaar tegen.

Ik wens jullie mooie dagen met Kerst.

Internettip: www.weet-magazine.nl

  • 16 December 2013 - 12:31

    Corina:

    hoi lydia, fijn dat je weer even naar holland komt!

    we wensen jou ook goede kerstdagen en een voorspoedig 2014!

    veel succes met alles!

    groetjes van cor en corina

  • 18 December 2013 - 19:59

    Hillie:

    Wees welkom..! Nog een paar goeie dagen daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 26156

Voorgaande reizen:

06 Juli 2016 - 31 Augustus 2018

Naar de Veluwe

01 April 2014 - 25 Augustus 2014

Training om te trainen

27 September 2013 - 31 Januari 2014

Bergen beklimmen

Landen bezocht: